Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ 2021: Αντιστοίχιση μαθηματικών ικανοτήτων (ανά τάξη)





Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί μαθητές, αγαπητοί συντονιστές.

Από εφέτος αποφασίσθηκε στο θέμα των μαθηματικών ικανοτήτων, που αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα του διαγωνισμού ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ της ΕΜΕ, να υπάρχει πιο ενεργός συμμετοχή των μαθητών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό όσον αφορά τη διερεύνηση της επίδοσής τους σε κάθε μια από τις βασικές ικανότητες. Ο προγραμματισμός του επόμενου διαγωνισμού είναι για την 12η Μαρτίου 2022.

Στους πίνακες που ακολουθούν αναγράφεται η συσχέτιση κάθε μιας από τις μαθηματικές ικανότητες που εξετάζει ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ με τις αντίστοιχες ερωτήσεις του διαγωνίσματος.

Με βάση τους πίνακες αυτούς όσοι και όσες συμμετείχαν στον διαγωνισμό το 2021 μπορούν να υπολογίσουν την επίδοσή τους σε κάθε μία από τις ικανότητες που εξετάστηκαν.

Η διαδικασία είναι απλή:

· Εισαγωγή του μαθητή στην πλατφόρμα (https://pythagoras.hms.gr/) με τους κωδικούς του

· Μέσω του Link Διαγωνίσματος και την ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ μετάβαση στα αποτελέσματα.

· Από τον πίνακα συσχέτισης των ικανοτήτων με τις ερωτήσεις μπορεί να γίνει εντοπισμός των ερωτήσεων που ανήκουν σε κάθε μία από τις ικανότητες.

· Έλεγχος των σωστών ερωτήσεων και πολλαπλασιασμός του πλήθους τους επί 4.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Ένας μαθητής της ΣΤ Δημοτικού με βάση τον αντίστοιχο πίνακα θα διαπιστώσει ότι η Συνδυαστική ικανότητα εξετάζεται μέσω των ερωτήσεων 12, 13, 14, άρα το άριστα στη συγκεκριμένη ικανότητα είναι 3 . 4 = 12.

Έστω ότι απάντησε σωστά σε 2 από τις 3 ερωτήσεις, άρα η βαθμολογία του θα είναι 2 . 4 = 8 , με άριστα το 12. Προκειμένου να μετατρέψει το αποτέλεσμα σε ποσοστό επιτυχίας θα διαιρέσει το 8 με το 12 και θα πολλαπλασιάσει με το 100, δηλαδή το ποσοστό επιτυχίας του θα είναι 8 : 12 = 0,67 (περίπου, με στρογγυλοποίηση) και 0,67 . 100 = 67%.

Με τον ίδιο τρόπο θα υπολογίσει τη βαθμολογία του καθώς και το ποσοστό επιτυχίας σε κάθε μια από τις υπόλοιπες ικανότητες.

Η παραπάνω διαδικασία επιτρέπει στον μαθητή να διαπιστώσει και τις τυχόν συγκεκριμένες αδυναμίες του όσον αφορά την κατάκτηση των βασικών ικανοτήτων, εφόσον θα γνωρίζει και σε ποιες από τις ερωτήσεις που συγκροτούν την κάθε ικανότητα δεν απάντησε σωστά και επίσης απαλλάσσει το κέντρο από τη διαδικασία της πληροφόρησης χωριστά του κάθε μαθητή (γεγονός που είναι και σχεδόν ανέφικτο για εξωτερικούς μαθητές) για το βαθμό επιτυχίας του σε κάθε μια από τις μαθηματικές ικανότητες.

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

 

 

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ – ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

3/4/2021















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια που δεν συνάδουν με το πνεύμα του ιστολογίου ή είναι υβριστικά προς οποιονδήποτε, θα διαγράφονται.

Ύλη και οδηγίες διδασκαλίας για τα Μαθηματικά ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

Καλή σχολική χρονιά από την Διοικούσα Επιτροπή του παραρτήματος Έβρου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας! Να είναι γεμάτη υγεία, δύναμη και...

Popular Posts